Kollajen Nedir?

Kollajen kemiklerde, kaslarda, ciltte ve tendonlarda yer alan insan vücudunda en bol bulunan proteindir. Vücudu bir arada tutan yapıştırıcı olarak düşünebilirsiniz. Aslında kelime, yapıştırıcı anlamına gelen Yunanca “kólla” kelimesinden gelir. Kollajen vücut tarafından sentezlenebilir veya sentetik olarak dış kaynaklardan alınabilir. Kolajenler son yıllarda vücut losyonlarında, şampuanlarda bulunması ve besin takviyesi olarak kullanılmasıyla popülerlik kazanmıştır.

Kollajen Aşısı

Kollajen aşısı; cildin kaybettiği kollajeni yeniden kazandıran, enjeksiyon yardımı yapılan medikal bir uygulamadır. Kollajen aşısı cildin yeniden canlanmasını, parlamasını ve sıkılaşmasını sağlar. Kişiye kollajen aşısı yapıldığında cilt altındaki fibroblastlar uyarılarak yeni kolajen üretimi tetiklenir. Fibroblastların uyarılması ile ciltteki Hyalüronik asit üretimi de artar ve cilt yeniden canlanır. Cildin yeniden canlanması ve yapılanması ile kırışıklıklar azalır ve cilt sıkılaşır. 25 yaşından sonra hemen hemen herkesin sık sık yaptırması gereken bu aşı, toparlanma ve geç sarkmalara imkan tanır.

Kristal Dolgu : Kollajen aşısıdır. CaOH ozalit kristellerinin cilt altına verilerek yapılan bir uygulamadır.Tip I heterojen kolajen toz şekilde bir hücre yenileyici ve gençleştirici üründür. Kristal kolajen, fibroblastlardan Tip III kolajen üretimini sağlar. Tip III kolajen, aminoasit ve tripeptide dönüşür. Bu özelliği ile muhteşem bir anti-aging tedavisidir.