Ozon Terapisi Nedir?

Ozon tedavisi, bir rahatsızlığı ya da oluşan yarayı tedavi amacıyla vücudunuza ozon gazı uygulanmasını ifade eder. Ozon gazı, üç oksijen atomundan (O3) oluşan renksiz bir gaz olarak tanımlanır. Bağışıklık sistemini uyarmak suretiyle tıbbi hastalıklar veya rahatsızlıkları tedavi etmek için kullanılabilir.

Major-Minor Ozon Terapisi

Minor Yöntem: Damardan alınan 3-5 mililitre kadar kanın şırınga içinde ozonlanarak kas içine verilmesi işlemidir. Bağışıklık sistemini uyarmak amacıyla başvurulur.Bu nedenle allerjik ve otoimmun hastalıklarda, akne tedavisinde, sık sık grip olma durumlarında tercih edilir.Major Yöntem: En yaygın kullanım metodudur. Bu metodla kişiden 50-200 ml arasında alınan kan, tedavi seanslarının sayısı ve uygulanacak ozon dozu; hastanın genel durumuna, yaşına ve esas hastalığına bağlı olacaktır.

Rektal Ozon Terapi

Rektal Ozon yöntemi vücuda dikkatli bir şekilde, bağırsak mukozasından emilim yoluyla doğrudan ozon verilmesi olarak tanımlanabilir. Rektal ozon, rektal bölgede görülebilen fissür, fistül, hemoroid gibi hastalıklarda, erkeklerde prostat, kadınlarda jinekolojik hastalıklarda ve kanserin bu bölgede ortaya çıkması gibi metastaz durumlarında tedaviye destek olarak önerilir.

Cilt Altı Ozon Terapisi

İyileşmeyen yaralarda ve diyabetik ayaklarda, cilt lezyonlarında, enfeksiyonlarda, dolaşım bozukluklarında, nöropatik ağrılarda ve huzursuz bacak sendromunda kullanılır.

Ozon Lipoliz Uygulaması

Ozonu zayıflamaya destek olarak kullanabileceğimiz bir diğer yöntem ise bölgesel incelme amaçlı ozon lipoliz uygulamasıdır. Bu uygulamada ozon gazı çok ince mezoterapi iğneleri ile incelme istenen bölgedeki yağ dokularına enjekte edilir. Özellikle göbek ve basen gibi yakılması çok zor olan depo yağların biriktiği bölgelerde ozon gazı enjeksiyonu oradaki depo yağların yakılabilir yağ hale gelmesini sağlar.

Vajinal İnsuflasyon

Özel bazı hastalıklarda kullanılan bu yöntemde, çok ince bir borucuk vajina içine yerleştirilir, bu borucuk vasıtasıyla vajina içerisine ozon-oksijen karışımı verilir. Katater aracılığı ile vajen ozon gazı verilir. Bazı kadın hastalıklarının tedavisinde kullanılır.